ده گام برای ایجاد یک برنامه آنالیز روغن کلاس جهانی- ۱۰

بخش نهم   بخش هشتم   بخش هفتم   بخش ششم   بخش پنجم   بخش چهارم   بخش سوم   بخش دوم   بخش اول

در مجموعه مطالب پیش رو ده گام اصلی برای ایجاد یک برنامه آنالیز روغن کلاس جهانی به اختصار شرح داده می شوند. این مطلب توسط شرکت معظم Testoil، که یکی از پیشگامان طراحی و اجرای آزمون های آنالیز روغن می باشد، تهیه شده است و ترجمه آن در چند بخش به خوانندگان سایت تقدیم می شود.

گام نهم- برای برنامه اعتبار کسب کرده، آن را حفظ کنید

شاید یکی از مهم ترین عناصر هر برنامه آنالیز روغن موفقی، اعتبار آن باشد. پس از اینکه برنامه شما اعتبار لازم را کسب کرد، باید آن را حفظ کنید. هر متخصص نگهداشت پیش بینانه هوشمندی تأیید خواهد کرد که دیدگاه مشتریان داخلی این برنامه می تواند تعیین کننده موفقیت یا عدم موفقیت آن باشد. برای کسب و حفظ اعتبار هر برنامه آنالیز روغنی باید به موارد زیر توجه شود:

۱- اعتبار برنامه آنالیز روغن به ارتباطات درون سازمان هم بستگی دارد

یکی از بهترین روش ها برای افزایش اعتبار برنامه، آموزش است. ممکن است مدیریت، عملیات، نگهداشت و دیگران دیدگاه های متفاوتی نسبت به این برنامه داشته باشند. ممکن است برنامه آنالیز روغن، فقط به دلیل اینکه بخشی از استراتژی فعلی نگهداشت است، به آنها تحمیل شده باشد. در نتیجه، بهتر است همه افراد مرتبط را آموزش دهید تا با آنالیز روغن آشنا شوند. برای هر سطحی از افراد داخل سازمان، آموزش مناسبی پیاده سازی کنید.

۲- داشتن کارکنانی که بتوانند به خوبی ارتباط برقرار کنند بیشترین اهمیت را دارد

اگر کسی پرسشی در زمینه آنالیز روغن بپرسد، پاسخی بدهید که بتواند آن را درک کند. اکثر مدیران نیازی به آموزش فنی آنالیز روغن ندارند، بلکه فقط می خواهند بدانند که آیا روغن تجهیزات آنها خوب است و آیا تجهیزات آنها تا زمان نمونه گیری بعدی دچار شکست می شوند یا قابل اطمینان خواهند بود. به عنوان مثال، صرفا بیان اینکه: “سطح آلودگی ذرات خارجی از سطح قابل قبول تجاوز کرده است و اکسیداسیون باعث شده است که گرانروی روغن بیشتر از سطح ایمن برای تجهیز شود”، خیلی قابل درک تر از یک توضیح فنی، مانند: “PC روغن ۱۶/۱۹/۲۱ است و VIS به میزان ۲۰ درصد افزایش یافته است”، است.

۳- برنامه ای اعتبار پیدا می کند که به ارزش سازمان و کاربران آن بیفزاید

شما می خواهید مدیریت را متقاعد کنید که برنامه آنالیز روغن مزایای دائمی دارد. اگر فاصله زمانی بین اجرای برنامه تا مشاهده ارزشی که برای سازمان ایجاد می کند خیلی زیاد باشد، ممکن است اعتماد مدیریت به آن کاهش یابد. همچنین مطمئن شوید که هر فعالیت نگهداشتی که از نتایج آنالیز روغن سرچشمه می گیرد، با داده های مناسب و صحیح پشتیبانی شود. برنامه باید شایستگی و اعتبار خود را در عمل اثبات کند. مدیریت این برنامه باید در اختیار فردی باهوش، صادق و تعامل پذیر باشد. مدیریت برنامه آنالیز روغن نباید در اختیار یک مشاور بیرونی باشد که فقط تلاش می کند که راه حل مشکلاتی را به سازمان بفروشد که حتی شاید وجود خارجی نداشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *